26 bin 556 Fin sigara tiryakisi üzerinde yapılan araştırma, günde iki bardak veya biraz üzerinde çay içmenin yüzde 21 oranında beyin içi ve zarı damarlarında pıhtılaşma-tıkanmanın, yani enfarktüsün yüzde 21 oranında azaldığını belirledi.
Araştırma Dr. Susanna C. Larssonun meslektaşları tarafından yapıldı ve Stroke (Felç) dergisinin haziran sayısında yayımlandı.
Araştırma kadınlar ve sigara içmeyenler üzerinde de denenerek geniş genellemeye gidilebilecek.