Şarap, etin kanser yapıcı etkisini azaltıyor
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Beslenme

Şarap, etin kanser yapıcı etkisini azaltıyor

Kırmızı etle birlikte içilen kırmızı şarap, etin kanser yapıcı özelliklerini ortadan kaldırıyor...


 DİĞER HABERLER

  SAĞLIK - EN ÇOK OKUNAN HABERLER

AA
Güncelleme: 18:06 TSİ 03 Temmuz 2008 Perşembe

ANKARA - Daha önce yapılan araştırmalarda kırmızı şarabın kalp üzerindeki yararlı etkisi ortaya konulmuştu. Ancak Kudüs Musevi üniversitesinde yapılan araştırmada, şarabın belli bir gıdayla birleştiğinde gösterdiği etkiye bakıldı.
Haberin devamı

Daily Mail’in internet sitesindeki habere göre, araştırmacılar fareler üzerinde yaptıkları deneyde, bir grup fareyi sadece etle beslerken diğer bir gruba kırmızı şarap özü zerk edilmiş et verdiler.

Yapılan testlerde, ete şarap eklemenin, yağlı etin midede çözülmesi sırasında ortaya çıkan iki zehirli kimyasalın etkisini büyük ölçüde azalttığı görüldü.

Yağlı etin midedeki sindirimi sırasında ortaya çıkan kimyasalların, aralarında kanser, damar sorunları ve diabetin de bulunduğu bazı hastalıklarda etkili olduğu biliniyor.

Bilim adamları, midenin, kırmızı şarabın sağlığa yararlı özelliğinin etin bazı olumsuz etkilerini nötralize eden bir “bioreaktör” gibi işlev görebildiğini düşünüyor.

Şarabın yararlı etkisinin, vücuttaki hücrelerin tahrip olmasını önleyen güçlü antioksidanlar olan “polifenollerden” geldiği belirtildi.

Daha önce yapılan araştırmalar da, günde yarım bardak kırmızı şarabın kalp krizi riskini önemli ölçüde azalttığı belirtilmişti.

Araştırma, Journal of Agricultural and Food Chemistry dergisinde yayımlandı.

 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

                        Bu habere henüz yorum yapılmamış


Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları